Kohtumine tulevikuautoga
Üks ilus esmaspäev viis mind Riiga rallikrossi rajale, et tutvuda tuleviku ralliautoga, mis on hüljanud traditsioonilised kütused ja töötab elektri jõul. Tegemist on Projekt E Series arendusega, mille lükkas käima äriüksus nimega Stard (kuulub ettevõtte Stohl Group GmbH alla).
Hoolimata sellest, et ma ei ole ekspert autode ja rallispordi alal, oli tutvus uue STARD Ford Fiesta ELECTRX superautoga minu jaoks väga põnev. Tegemist on siiski tulevikuautoga ja uue suunaga rallispordis! Ja ralli on muide üks väheseid spordialasid, mida ma olen viitsinud jälgida.
Alustuseks: kas sa tead, mis on ralli ja rallikrossi vahe? Mina, kes olen jälginud põnevusega Ott Tänaku tegemisi, ei teadnudki varem, et rallikross on tõeline tegija ala, mis muuseas ka Eestis populaarne. Nimelt võisteldakse rallikrossi puhul ringraja peal, mida on publikul mugav areenilt jälgida. Kui ralli puhul võisteldakse selliste radade peal, mida on mugav pigem telerist vaadata, sest kohapeal näeksid vaid kuskil teeääres kiirelt mööduvaid autosid, siis rallikross lubab kogu võistlust mõnuga algusest lõpuni jälgida. Rada koosneb asfaldist ja kruusast, kuhu lisatud ka kurvid ja künkad. Lisaks stardib võistlusesse mitu autot korraga.
Rääkides uuest autost, siis see võtab välja kiirust kuni 240 km/h ning võimsuseks tal 612 hobujõudu ehk 450 kilovatti. (Rohkem infot auto kohta SIIN) Sain ka ise kõrvalistmel istudes seda kõike tunda.
Kõige tähtsam küsimus: mis tunne oli?
Jaa, ma mitte ei poseerinud auto juures, vaid sain ka sellega proovisõitu teha. Rooli istus Austria rallisõitja ja Stohl grupi looja ja omanik Manfred Stohl, kes iga soovijaga rallikrossi raja läbi sõitis. Meestel oli minu õhinat ja hirmu(?) nähes nägu muigel.
Kohapealt sai auto minema kenasti ja korraliku poweriga. Olles varem vaid driftiautos istunud, oli see minu jaoks täiesti uudne kogemus. Driftimine on minu jaoks kindlasti palju hirmutavam, huilgasin hirmust ja pingest terve sõidu, aga rallikross õnneks nii hull ei olnud. Küll aga oli see siiski vägev sõit – tunda, kuidas auto kiirendab, kurvis käitub ja hüpekasse lendab. Pärast sõitu värisesin adrenaliinist üle kere ja tekkis tunne, et tahaks veel ja veel mõne ringi teha 🙂 Kui küsiti, et kuidas meeldis, siis sain ausalt öelda, et meeldis küll! Noh, tagasihoidlik eestlane ju vastab vist nii….
Olles aga harjunud jälgima tavalist rallit, oli minu jaoks elektriauto juures harjumatuks selle heli. Tundub nagu sellise autospordiala juurde peab käima kõvem lärm, bensuhais ja valjud mootorid, see Ford aga tegi pigem sellist pinisevat heli. Samas, kui kõik see on keskkonnale parem, kui tavakütus, siis why not! Loomulikult ei oska või saa me veel elada täiesti loodust reostamata, aga juba selle poole püüdlemine on hea.
Auto loojate sõnul on kolme elektrimootoriga auto turvalisem kui tavapärase kütusega ralliautod, olles samal ajal puhtam, kiirem ja ka odavam, kui teised tänapäeva WRX ICE masinad. Nimelt on auto esimene ja revolutsiooniline samm tuleviku poole, kus võikski võistelda vaid elektrilised rallikrossi sõidukid.
Kogu reis oli vägev ja meeldejääv, sest imeline on oma silmaga näha, kuhu tänapäeva teadus on jõudnud ja kuhu veel arenemas! Aitäh kogemuse eest Ferratum Bank ja Evelin Ojamets! It is all worth it!
Pisut outfit’ist ka (sellest ei saa ei üle ega ümber)! Võrduse temaatikaga t-särk pärineb Tallinn Dollsist ja seda saab varsti nende kodukalt ka endale soetada. Neoontoonid on praegu teema ja üht ekstra särki on alati vaja 😉
Soovides endale cool’i pükskostüümi, kolasin läbi kiirmoepoed ning avastasin ilusa lõikega, allahinnatud, püksid Zarast. Head, normaalse hinnaga ja hästiistuvat pintsakut sealt ei saanud, seega päästis mind hädast bränd nimega Stradivarius. Roheline mantel pärineb Montonist ja mu uued rohmakad Fila lemmikketsid Deichmanni poest Nauticast.
Ägedad musta ja kuldse raamiga Tom Fordi prillid pärinevad Eagle Visioni poest ja kvaliteetsete klaasidega varustas Essilor.
One Reply to “Kohtumine tulevikuautoga”